Ігри, схожі на Dark Souls

Ігри, схожі на Dark Souls

В епоху тотального оказуалювання феномен Dark Souls у багатьох геймерів викликає подив. Вони запускають гру, щоб розслабитися та відчути себе першим хлопцем на селі. Звичайно, щоразу протагоніст виявляється найсильнішим, найхитрішим, найвправнішим, тому перемагає всіх поганих хлопців.

На іншій чаші ваг — біль та страждання souls-like фанатів, для яких упасти від рук доходяги-монстра вже стало вже звичною справою, а спроби вбити боса можуть розтягнутися на пару вечорів. Але і тим солодший смак перемоги — переборюючи складності, гартуєш характер. І укріплюєш нерви, куди ж без цього. Кожна смерть персонажа робить вас сильнішим.

Тема цієї добірки – ігри, схожі на Dark Souls. Наріжні камені при формуванні цього списку – хардкорність та складність проходження.

Sinner: Sacrifice for Redemption

Sinner: Sacrifice for Redemption

У всіх souls-like проектах «м’якотка» — сутички з босами. У цій грі від студії Dark Star вони представлені сімома смертними гріхами, які будуть переможені праведним головним героєм на ім’я Адам. На жаль, все «зайве» з гри видалено за непотрібністю — немає ніяких локацій, квестів, пошуків правильного рішення, читання записок і підказок, фарма ресурсів, прокачування рівня, пошуку кращого екіпірування та іншого занурення в ігровий світ. Тільки ви та сім могутніх противників. В якому порядку з ким битися, гравець обирає самостійно. Для початку сутички потрібно зробити жертвопринесення — віддати частину спорядження або отримати зниження характеристик героя. Це призведе до того, що з останнім противником Адам битиметься з голим торсом під купою дебафів, що ще більше ускладнює і без того непростий геймплей. Рецепт перемоги не відрізняється від подібних ігор — вивчати таймінги і мувсети противників, ухилятися від атак, ставити блоки і бити по слабких місцях.

The Surge

The Surge

Гра у жанрі наукової фантастики від німецької студії Deck13 Interactive. Цього разу протистоятимуть вам не демони чи нежить, а роботи та інші злісні механізми. На робототехніці заснована і одна з відмінних механік гри. Перемігши супротивника, від нього можна відкрутити кілька корисних деталей для апгрейду власного екіпірування. Акцент у грі зроблено на ближньому бою, що викликає певний подив. В епоху прогресу, що переміг, протонні гармати і різноманітні бластери виглядали б більш логічно, ніж бензопила, нехай і з посиленим ланцюгом. Ще одна фішка проекту — потужні удари, що добивають, з прицілом по кінцівках противника. Ворогів мало, але кожна помилка обійдеться вам дорого – все в найкращих традиціях souls-like проектів.

Code Vein

Code Vein

Розробники із студії Bandai Namco Entertainment спробували поєднати несумісне. Вже звичні страждання та біль гравця вони загорнули в гарну упаковку в анімешному стилі, за що фанати жанру єхидно та охрестили гру Anime Souls. Але навіть якщо ви не шанувальник японських мультфільмів, Code Vein варто спробувати пройти будь-якому хардкорщику. Про стилістику забуваєш уже за кілька годин занурення у відкритий ігровий світ.

Сюжет не позбавлений легкого флеру наркоманії, що взагалі характерно для аніме як жанру, а також найбанальніших кліше — наприклад, якщо якийсь неприємний тип із самого початку веде себе підозріло, то за всіма канонами він виявляється зрадником. Сюжет розповідає про вампірів у постапокаліптичному Токіо. Кровососи це не зовсім звичайні: причиною могутності кожного з них є підселений у серце паразит. Головний герой — свого роду Обраний, який не прив’язаний до конкретного Коду Крові і може змінювати його (фактично це і є ігровий клас) залежно від обставин. Загалом, дуже пафосна гра, як і належить творінню в стилі аніме, хоча в дечому й недопрацьована.

Dragon’s Dogma: Dark Arisen

Dragon's Dogma: Dark Arisen

У цій грі від японської студії Capcom ви не відчуєте невидимої руки розробника, яка нехай навіть неявно підштовхує вас у правильному напрямку, вміло розставляючи підказки. Опинившись у незвичному та незрозумілому світі, герой залишаеться сам по собі. Як хочеш, так і живи. Вже цей факт відсіяв на старті багатьох шанувальників жанру — самостійно ставити цілі та вигадувати мотивацію вони не готові. Фішка гри — загін «пішаків», помічників, які керуються штучним інтелектом. Їх можуть викоримтовувати інші гравці, поки ви не в мережі, а як нагороду «пішаки» тягнуть із походу щось цінне.

Exanima

Exanima

Інді-проект від студії Bare Mettle Entertainment. Складнощі і без того непростій ізометричній грі додає незвична бойова система. Управління героєм базується на законах фізики, а інтенсивність взаємодії з ігровими об’єктами залежить від рухів миші. Банальним натисканням кнопок для завдання ударів у цій грі ви не відбудетеся — таки доведеться виконувати фінти мишею по килимку, щоб персонаж зміг хоч по комусь поцілити. У результаті перші пару годин ви витратите на те, щоб навчитися хоча б ходити по прямій, а не натикатися на різні перешкоди. Такий геймплей може здатися незручним, але, розібравшись з управлінням, зможете завдати жару мерзенним чудовиськам, яких тут достатньо.

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

Ще один проект від творців оригінальної Dark Souls, студії From Sotware. На цей раз розробники відійшли від жанру темного фентезі, зрушивши фокус у бік псевдо-реалізму. «Псевдо» з тієї причини, що бої зі звичайними противниками переплітаються зі сутичками проти босів — фантастичних тварюк, можливість існування яких скоріше лежить у сфері містицизму. Як зброю головний герой на ім’я Секіро використовує катану та мотузку з гаком. Бойова система відрізняється тим, що в грі немає блоків як таких, замість них потрібно застосовувати увороти та парирування ударів. Прокачування відсутнє, натомість розробники додали можливість апгрейду кістяної руки протагоніста, а також деяких предметів спорядження.

Hyper Light Drifter

Hyper Light Drifter

Ізометрична кросплатформова Action RPG від студії Heart Machine. Стильно витримана в дусі консольних 16-бітних ігор з відповідними графікою та саундтреком. Головний герой на ім’я Бродяга нипає руїнами цивілізації, намагаючись знайти ліки від смертельної недуги, яка його вразила. Озброєний він енергетичним мечем, який можна проапгрейдити за допомогою знайдених деталей. Також в арсеналі героя є пістолет та бомби. Деякої подібності старим консольними іграми додає те, що вся дія відбувається в обмеженому просторі. Просто так втекти від супротивника, що перевершує вас силою, не вийде — потрібен вдалий маневр. Ще одна фішка проекту – повна відсутність діалогів.

Necropolis

Necropolis

Витвір компанії Harebrained Schemes. Певного шарму графіці надає те, що всі моделі та об’єкти у грі низькополігональні. Зроблено побібним чином не зважаючи на принцип «і так згодиться» чи від нестачі фінансування — так і було задумано ще на стадії розробки концепції. Особливість можна вважати візитною карткою проекту. Гра — «рогалик», а отже локації та монстри в них генеруються випадковим чином. Після смерті героя вони «перетасовуються», і, по суті, доведеться проходити зовсім інший рівень, що надає процесу додаткову складність. Тут відсутні виразні описи зброї, зіллів або артефактів. Визначати, що вам вдалося злутати з тіла чергового переможеного ворога, потрібно «методом тику», випробовуючи все на собі. А це вже загрожує неприємними казусами. Наприклад, випивши вміст знайденої мензурки, ваш персонаж ризикує отримати потужний дебаф, включаючи повний параліч.

DarkMaus

DarkMaus

Як можна здогадатися з назви, це гра про мишу. Ідея скидається на невдалий жарт, якби не така похмура і місцями навіть трагічна атмосфера, а також властива souls-like проектам хардкорність. Битися треба буде проти такої ж дрібниці — інших мишей, щурів, павуків, змій, їжаків, а також котів і собак, габарити яких більше. І все інше в грі так само маленьке — невеликий вибір зброї, мінімалістичний інтерфейс, мізерна кількість підказок. Часу на повне проходження теж потрібно мало: якщо не сильно нубувати, можна вкластися максимум в 10 годин.

Salt and Sanctuary

Salt and Sanctuary

Платформер від Ska Studios, в штаті якої всього два розробники. Від популярних консольних ігор цього жанру витвір відрізняється більш деталізованою графікою. Стилістично все так само похмуре, як і в оригінальному Dark Souls. До нього ж творці часто відсилають гравця, вставляючи цитати навіть там, де без них можна було б обійтися. У чомусь Salt and Sanctuary навіть перевершує прабатька.

Тут дуже заморочена система прокачування з однією послідовною гілкою розвитку талантів кожного типу зброї чи броні. Просто так використовувати нове круте спорядження, якщо герой не вміє цього робити, не вийде. Втім, сконцентрувавшись на розвитку в одному напрямку, згодом ви легко розправлятиметеся з найскладнішими противниками. У Salt and Sanctuary є спільне проходження. Для повного занурення рекомендується грати з геймадом, що зручніше, ніж користуватися клавіатурою та мишкою.

Monster Hunter 4 Ultimate

Monster Hunter 4 Ultimate

Творіння компанії Capcom для консолей Nintendo 3DS, що розповідає про полювання на монстрів. Оповідання будується навколо хоббі головного героя, який подорожує разом із караваном, відвідуючи найвіддаленіші закутки світу. Проекту не властива та похмура атмосфера, яка є в серії Dark Souls і їй подібних. Навпаки, кольорова гама яскрава та насичена, іноді навіть занадто. Кожен об’єкт для полювання протагоніста — складний бос, на розправу над яким можна витратити до півгодини і більше, і це не рахуючи невдалих спроб. У розпорядженні героя є кілька унікальних предметів, яких в інших іграх ви не знайдете. Перший — бойова палиця, що випускає механічного жучка. Той вгризається у плоть монстра і видобуває вам рідкісні елементи ще до вбивства жертви. Другий — набір з меча і щита, який може збиратися в єдине ціле і накопичувати заряд для нанесення жахливих ушкоджень. Однак і з таким комплектом спорядження ломитися в лобову атаку — не найкраще рішення, враховуючи, що ви таки мисливець. Використання пасток, приманок, бомб та отрут істотно полегшує ігровий процес. Єдиний недолік гри — щоб зіграти на ПК, потрібно використовувати емулятор Nintendo 3DS.

The Witcher 3: Wild Hunt

Witcher 3: Wild Hunt

За хардкорністю цей витвір польської студії CD Projekt souls-like гри заткне за пазуху, але лише в режимі складності «На смерть». Вам дається лише одна спроба пройти сюжет та побічні завдання. У разі загибелі персонажа треба починати все спочатку. Якщо ви вимкнете цю опцію, ви маєте справу з грою, яка визнана кращою РПГ десятиліття. У центрі оповідання пошарпаний життям мисливець на чудовиськ, відьмак Геральт із Рівії, представник Школи Вовка, та його протистояння проти з Диким Полюванням, загоном могутніх ельфів з іншого світу. Тут нелінійний сюжет, а багато завдань просто не мають хорошої кінцівки — треба вибрати між поганою і дуже поганою. Як апогей такого підходу розробників — необхідність підготовки до бажаного закінчення гри приблизно починаючи з середини проходження сюжетної кампанії. Граючи «наосліп» і давши неправильні відповіді на запитання в, здавалося б, незначних квестах, не виключено, що ви отримаєте найгіршу з можливих розв’язок. Що ж, додатковий привід заново перепройти гру, а воно того варте. Схожість з Dark Souls додає бойова система. Якщо ви спробуєте тупо заклікати супротивників мишкою, у вас, швидше за все, нічого не вийде. А ось грамотна тактика, парирування і вже звичні перекати збільшують шанси на виживання героя в бою. Коли набридне бити монстрів і людей, можна вирушити до корчми і зіграти в Гвінт. Ця карткова гра викликала надзвичайний інтерес з боку гравців — настільки, що CD Projekt створили карточну гру Gwent із трохи зміненими правилами, де можна зіграти партійку-іншу проти інших гравців.

HELLPOINT

HELLPOINT

Souls-like проект у сеттингу наукової фантастики. Головний герой потрапляє на покинуту космічну станцію Ірід Ново. За сюжетом потрібно розгадати всі страшні таємниці цього недружнього місця та з’ясувати, що спричинило катастрофу. Сама станція — майстерно збудований лабіринт, яким можна блукати годинами. Подекуди ви відразу потрапите різними способами, а інші локації до певного моменту будуть закриті, так що подивитися на них можна буде тільки здалеку. У плані механік дещо зрозуміліше — скрізь трапляються непривітні демони, інколи ж їхні боги, сильні боси. Традиційно будь-який зустрічний моб може вбити героя фатальним ударом, що веде до переродження у найближчого Розломі — місцевому аналогу багать із Dark Souls. Але тут уже розробники дали слабину і дозволили гравцям після відродження змінити рівень складності — спеціально для тих, хто страждає занадто сильно і хотів би чогось трошки простішого.

Mortal Shell

Mortal Shell

За відгуками критиків та гравців, саме ця гра найбільше схожа на оригінальний Dark Souls. Іноді настільки, що забуваєш, що це зовсім інший проект, а не продовження серії. Про те, у що ви граєте, нагадує лише трохи інший інтерфейс. Ігровий світ вмирає, вражений незрозумілим прокляттям. А чому так сталося, теж незрозуміло, адже ніхто ні про що вам не розповість. Головний герой — сутність, що вселяється у деяких представників цього світу, яких потрібно попередньо відшукати. Усього їх 4, і саме їх можна вважати ігровими класами. Замість звичного блоку протагоніст може обернутися в камінь. Робить це він миттєво, що значно збільшує шанси відбити удар противника. А загалом б’ються всі тут повільно і якось незграбно — майже фізично відчувається вага зброї та обладунків. У Mortal Shell відсутня карта локацій, а зберегтися можна тільки у Білої дами, яка трапляється лише кілька разів на рівні. Це додає хардкорності з огляду на те, що заблукати на незнайомій місцевості в пошуках втраченої оболонки — елементарна справа.

Remnant: From the Ashes

Remnant: From the Ashes

Souls-like гра в жанрі шутер. Згідно сюжету, Зкмлю в недалекому майбутньому атакують інопланетні загарбники, яких земляни прозвали Корнем. Людство майже знищено в перші дні протистояння, але головний герой ще може врятувати світ, що скочується в пекло. Сюжет тут далеко не на першому місці — акцент у грі зроблений саме на прополку Кореня. Протагоніст з цією метою має відвідати й інші світи, куди вже проник Корінь, і зіткнутися з місцевою живністю. Однак відкритого світу тут немає: гра скоріше коридорна, а завдання героя — дійти з однієї точки до іншої, бажано живим, інакше доведеться повторити весь шлях наново.

Класи тут відсутні, тому неправильне прокачування неможливе в принципі. Єдина відмінність між трьома типами героїв у показниках характеристик на старті, але їх можна підняти по мірі розвитку. Фішка проекту у процедурній генерації кампанії. Вивчивши локацію, ви швидко знайдете місця респауна монстрів. А ось хто вас атакуватиме і в якій кількості, вже вирішує рандом — там, де минулого разу на вас напала парочка задохликів, може виявити колос розміром з невелику гору. Саме погана підготовка стає найчастішою причиною поразок. Завжди потрібно мати великий запас патронів, адже за кожним поворотом є шанс розстріляти їх усі.

Nioh

Nioh

Гра, вистраждана самими авторами — від початку розробки до релізу минуло цілих 13 років. Такий довгобуд змусив студію Team Ninja на певному етапі переробити все з нуля, крім базової концепції. Розповідь будується навколо японської міфології. Сюжету тут так само мало, як і в самій DS — лише туманні натяки, залишені кимось записки та побіжно відпущені фрази НПС. Бойова система суттєво відрізняється. Бої тут дуже швидкі, але й будь-яка помилка також можна стати фатальною. Механіка базується на трьох основних стійках, ефективність яких різна проти різних супротивників. Nioh вимагає від гравця миттєвої реакції, щоб за кілька секунд вирішити, кого вбити першим, доки не вбили вашого героя. Фішка проекту — гра аналізує моменти загибелі інших гравців і на основі їхньої поведінки створює у вашому світі фантомів, з якими теж потрібно періодично схрестити катани. Згідно з відгуками, з уже випущених ігор Nioh складніша за будь-яку частину Dark Souls. Гідний вибір для справжнього хардкорника, чи не так?

Elden Ring

Elden Ring

Розробник цієї гри – усіма нами улюблені From Software. На даний момент це наймасштабніший проект кампанії. Ігровий світ відкритий і настільки величезним, що для комфортного переміщення герой використовує коня. Сюжет та ЛОР базуються на скандинавській міфології. Якщо взяти до уваги, що світосприйняття японців кардинально відрізняється від скандинавського, творче переосмислення чужого східній культурі пантеону доволі своєрідне. У розробці прийняв участь Джордж Мартін, творець культової саги «Пісня льоду та полум’я», за якою знято серіал «Гра престолів». Значна частка страждань гравця зумовлена ​​не лише хардкорністю проекту, а і вкрай огидними характерами ключових героїв, до яких Мартін великий майстер.

Ashen

Ashen

Кооперативна Action RPG з відкритим ігровим світом, доступним для дослідження. В мандрах гравець періодино зустрічає інших гравців, яких можна проігнорувати або скооперуватися для сувмістної боротьбюи зі злом. Дія відбуваєється в фентезійному світі, котрий повністю поглинула темрява після загибелі божественної птахи Попелястої. Геймплей постійно змінюється, тому що на будь-якій локации потрібно бути готовим до несподіваного нападу монстрів або до зустрічі з босом. В розморядженні гравця є власна база, яку можна розвинути до невеличкого містечка, встановивши різноманітні ремісничи споруди, необхідні для крафту.

TUNIC

TUNIC

Ізометрична метроідванія про подорож маленької лисички величезним фентезійним світом. У грі повно різних головоломок, які слід розгадувати, щоби далі просуватися у своїх пошуках. Тільки при накопиченні достатньої кількості мудрості та розшифровці старовинної Книги пригод стає доступна хороша кінцівка: протагоніст поділиться отриманими знаннями з фінальним босом і переконає його стати на бік добра. У поганій кінцівці, якщо розгаданих головоломок недостатньо і лисеня саме нічого не до ладу не зрозуміло, головного лиходія доведеться вбити.

Dead Cells

Dead Cells

Инді-платформер з елементами метроідванії та «рогалика». Гравець керує істотою, котра захоплює тіла в’язнів та намаається вибратися з лабіринту. Дмомірні рівні генеруються процедурно. Потрібно уникати пасток і битися з монстрами, щоб дійти до виходу з локації цілим та неушкодженим. В персонажа є всього одне життя, а при його загибелі рівень доведеться перепроходити з самог опочатку. У грі складна, але справедлива бойова система. Слід добре схуднути звички кожного сильного супротивника, щоб ефективно розправлятися з ними, враховуючи мувсети і таймінги. Спорядження, яке знаходить ваш герой у підземеллях, має випадкові набори характеристик, тому підібрати відповідний сет спорядження досить складно.

Оставьте ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *